До уваги жителів громади та гостей міста!
Задля уникнення фактів незаконного розміщення реклами різного змісту як звичайними жителями, так і власниками фірм, офісів, приватних структур, розважальних закладів, які закликають щось придбати, десь попрацювати, щось відвідати. Виконавчий комітет Городищенської міської ради наголошує, що на території населених пунктів Городищенської міської територіальної громади ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ БЕЗ ВІДПОВІДНОГО НА ТЕ ДОЗВОЛУ «Наклеювати, розміщувати чи малювати оголошення, листівки чи інформаційні повідомлення на будівлях підприємств, установ, організацій, будинках, кіосках, павільйонах, автобусних зупинках, парканах , опорах ліній електромереж, вуличного освітлення, дорожніх знаках та інших елементах комунікацій чи об’єктів благоустрою, у тому числі на поверхні дорожнього покриття, тротуарів, вуличних та велосипедних доріжок, дерев тощо.
У разі виявлення фактів незаконного розміщення рекламних засобів та самовільного розклеювання оголошень у недозволених місцях всі порушники благоустрою притягуватимуться до відповідальності. Така відповідальність визначена ст.152 Кодексу України про адміністративні правопорушення і передбачає накладання штрафу:
на громадян- від 20 до 80 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (від 340 до 1360 грн.)
на посадових осіб, суб’єктів підприємницької діяльності –від 50 до 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн.).
Окремим, не менш важливим проблемним питанням, є реклама не державною мовою, розміщення якої, на жаль, досі має місце на окремих об’єктах. Ще у 2019 році Верховна Рада України ухвалила Закон «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Під час війни вимоги цього документу набули особливої актуальності та важливості. Підтримка мови – підтримка держави України, її мужніх воїнів. І це мають розуміти усі, хто проживає на сьогодні в Україні і особливо ті, хто в складних умовах воєнного стану здійснює господарську чи підприємницьку діяльність.Ключове питання для бізнесу – це стаття 30 цього Закону, яка встановлює, що всі надавачі послуг і продавці мають обслуговувати споживачів українською. Окрім усного спілкування, державна мова повинна використовуватися в інформаційних матеріалах про послуги й товари. Українською мають бути написані:
назва й уся супутня інформація про товар;
оголошення; уся зовнішня реклама (текстова, візуальна, аудіо);
маркування та інструкція до ліків; мобільні застосунки;
записи вебінарів, курсів й уроків, якщо вони використовуються як контент сайту.
Треба розуміти, що закон охоплює практично всі сфери громадського життя й бізнесу, суспільних і побутових відносин. Тому, щоб не порушувати його норми, краще повністю перевести свій бізнес на українську за замовчуванням і вести діяльність виключно державною мовою. Порушення положень Закону буде тягнути за собою адміністративний штраф у розмірі 200-300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Дана санкція передбачена Кодексом України про адміністративні правопорушення (кодекс доповнено статтею 188-52 - зміни до КпАП набудуть чинності 16 липня 2022 року).
Порядок надання дозволу для розміщення зовнішньої реклами.
Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу на розміщення зовнішньої реклами здійснюється відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності». Зовнішня реклама розміщується відповідно до Правил, затверджених рішенням Городищенської міської ради №13-69/8 від 26.11.2021 «Про затвердження правил розміщення зовнішньої реклами на території Городищенської громади» та відповідно до Постанови КМУ від 29 грудня 2003 р. № 2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами». А у населених пунктах Городищенської територіальної громади розміщення реклами проводиться на підставі дозволів, що надаються на підставі рішення виконавчого комітету міської ради.
Для отримання дозволу для розміщення зовнішньої реклами потрібно суб’єкту господарської діяльності підготувати і подати такі документи робочому органу місцевої ради, зокрема:
заяву про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами за встановленою постановою КМУ від 29 грудня 2003 року №2067 формою.
фотокартку або комп’ютерний макет місця (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів), на якому планується розташування рекламного засобу, та ескіз рекламного засобу з конструктивним рішенням.