Городищенська територіальна громада
Черкаська область, Черкаський район

Про забезпечення реалізації Закону України «Про звернення громадян» та гарантування конституційного права громадян на звернення у 2023 році

Дата: 15.01.2024 09:06
Кількість переглядів: 2312

Протягом 2023 року робота зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті міської ради проводилася у порядку, визначеному Законом України «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 №348 «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації» із змінами.

У своїй роботі із зверненнями громадян виконавчий комітет міської ради керується розпорядженням від 15.01.2021 №7 «Про затвердження графіку особистого прийому громадян посадовими особами виконавчого комітету», а також розпорядженням від 29.03.2021 №118 «Про заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення».

За звітний період зареєстровано:

- 377 звернень, порівнюючи з попереднім роком (355), спостерігається збільшення на 22 одиниці, або 6,3% від загальної кількості.

- з них 19 колективних (1509 підписів), що на 5 одиниць або на 35% більше, ніж у 2022р. (14 звернень).

Найбільше звернень від громадян отримано під час особистих прийомів, проведених керівництвом міської ради – 221 (58,6% від загальної кількості), від інших органів, установ, організацій – 64 (16,9%), письмових – 56 (14,8%), через органи влади – 16 (4,2%), на електронну адресу – 11 (2,9%), на «гарячу лінію» – 2 (0,53%), поштою – 2 (0,53%).

У своїх зверненнях громадяни порушили 458 питань, серед яких п’ятірка найактуальніших:

-  комунального господарства та благоустрою – 91 або 24,1% від загальної кількості звернень (щодо ремонту доріг громади, облаштування водовідведення, водопостачання та оплати за нього, вуличного освітлення, благоустрою міста (обрізка дерев на узбіччях доріг, утримання кладовищ, розчищення вулиць від снігу та посипка від ожеледиці та ін.);

- соціального захисту населення – 62 звернення або 16,4% (отримання гуманітарної допомоги, одноразових матеріальних допомог на лікування, на вирішення соціально-побутових питань, на поховання, про відшкодування вартості проїзду особам з інвалідністю, які потребують лікування гемодіалізом, роз’яснення щодо соціальних  послуг і пільг);

- земельних відносин – 43 одиниці або 11,4 % (щодо виплати коштів за оренду земельних паїв, допомоги у вирішенні земельних спорів, оформлення права власності або оренди на земельні ділянки, надання роз’яснень із земельних питань);

- екології та природних ресурсів – 36 або 9,5 % (повідомлення про факти самовільного вирізання дерев, перешкоджання в доступі до водойм, проблема утворення стихійних сміттєзвалищ, дотримання природоохоронного законодавства та санітарних норм, встановлення контейнерів для побутових відходів, проблема безпритульних тварин);

- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 28 або 7,4% (проблемні питання щодо реєстрації місця проживання, захист прав споживачів, надання роз’яснень з правових питань).

Звернення, що надходили на «гарячу лінію» в переважній більшості вирішувались в оперативному порядку, громадянам надавались консультації та практична допомога у вирішенні проблем, з якими вони звертались до виконавчого комітету міської ради. Тому на контролі перебувало лише 3 звернення, які потребували додаткового вивчення.

Із загальної кількості звернень: пропозицій – 3, заяв – 373, скарг – 1.

Надійшли 3 повторні звернення, основною причиною яких є незгода заявника з наданими йому роз’ясненнями на попередні звернення.

80 звернень отримано від громадян пільгових категорій населення, які потребують соціального захисту і підтримки, що становить 21,2% від загальної кількості звернень (на 37 звернень більше, в порівнянні з 2022 роком). Від внутрішньо переміщених осіб – 22, осіб з інвалідністю І гр. – 3, осіб з інвалідністю ІІ гр. – 10, осіб з інвалідністю ІІІ гр. – 7, багатодітних сімей – 8, учасників бойових дій – 12, осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 3, учасників ліквідації аварії на ЧАЕС – 6, пенсіонерів – 4,  військовослужбовців – 5. Порушувались питання отримання гуманітарної допомоги, надання земельних ділянок у власність та користування, сприяння у забезпеченні житлом, пошуку роботи, ремонту доріг, надання роз’яснень щодо застосування пільг.

За результатом розгляду звернень:

- вирішено позитивно – 125 питань;

- відмовлено у задоволенні – 46;

- дано роз’яснення – 269;

- повернено авторові відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про  звернення громадян» – 4;

- перенаправлено за належністю відповідно Закону України «Про звернення громадян» – 5;

-  не підлягають розгляду відповідно до статті 8 Закону України «Про звернення громадян» – 5;

- знаходяться на контролі – 4.

Протягом року проводилася робота по наповненню офіційного веб-сайту міської ради актуальною інформацією. На вкладці «звернення громадян» розміщені:

- нормативно-правові акти;

- щоквартальні матеріали щодо розглянутих звернень;

- графіки особистих прийомів громадян;

- графіки виїзних особистих прийомів громадян;

- оновлено номери «гарячої лінії» (тел. 097-823-95-74, 093-507-32-21, за якими громадяни мають можливість подати звернення).

За звітний період проведено 13 виїзних прийомів в населені пункти громади, на яких прийнято 28 громадян та порушено 47 питань.

З метою якомога ширшого інформування населення про діяльність  Городищенської міської ради з питань соціально-економічного розвитку громади на офіційному веб-сайті Городищенської міської ради, по місцевому радіо та на офіційній сторінці у мережі Фейсбук постійно висвітлюється інформація щодо вирішення актуальних питань життєдіяльності громади, які викликають звернення громадян.

У виконавчому комітеті міської ради здійснюється щоквартальний аналіз звернень громадян. Звернення групуються, з’ясовуються причини їх виникнення. Щопівріччя на координаційних нарадах заслуховуються матеріали по роботі із зверненнями громадян. 23.01.2023р. на засіданні координаційної наради було розглянуто питання «Про забезпечення реалізації Закону України «Про звернення громадян» та гарантування конституційного права громадян на звернення у 2022 році». 17.10.2023р. на засіданні координаційної наради було розглянуто питання «Про роботу зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Городищенської міської ради за 9 місяців 2023 року».  За результатами розгляду питань дано відповідні доручення.

Звернено особливу увагу на контроль за організацією роботи осіб, відповідальних за роботу зі зверненнями громадян у структурних підрозділах міської ради: надано методичну та практичну допомогу, запроваджено регулярне звітування керівників структурних підрозділів.

Стан виконавської дисципліни в роботі із зверненнями громадян враховано при проведенні щорічної оцінки роботи посадових осіб органів місцевого самоврядування (розпорядження міського голови від 06.02.2023 №13 «Про проведення щорічної оцінки роботи посадових осіб виконавчого комітету Городищенської міської ради»).


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь